Tehnika

KATSE: kui palju kaotab auto mootor algsest võimsusest 647 000 kilomeetriga?

Toimetas Vidrik Võsoberg 08.08.2017, 15:27

Võiks arvata, et kui Mercedes AMG odomeeter näitab 647 426 läbitud kilomeetrit (originaalis 402 292 miili), siis on see auto sisuliselt väärtusetu, märgib Jalopnik. Aga nähes alljärgnevast, kui palju hobujõude võib välja anda 2003. aasta Mercedes E55 AMG, mõtled sa ilmselt ümber. 

Mercedese teatel oli liinilt maha veeredes selle mudeli võimsus väntvõlli juurest mõõdetuna 469 hobujõudu ja pöördemoment 670 njuutonmeetrit. Sellest piisas, et viia mersu nullist „peaaegu sajani“ 4,5 sekundiga.

Käesoleval, 2017. aastal sedastas YouTuber, AMG entusiast ja dünotestija Alex Palmeri, et auto jõuülekandes läheb kaduma umbes 18% võimsusest. See tähendab, et tuliuue mersu AMG ratasteni jõudis umbes 385 HJ ja 574 Nm.

Palmeri mõõtis dünopingis esmalt 2006. aasta AMG-d, mis oli läbinud 111 000 km ja üsna heas seisukorras. Tulemuseks sai ta vedavate rataste juures 380 HJ ja 606 Nm.

Seejärel mõõtis mees samasugust 2003. aasta mersut, mille odomeeter näitas enam kui väärikat 647 426 kilomeetrit. Rataste juures sai ta tulemuseks 362-366 HJ ning 504-609 Nm.

Palmeri arvutuste kohaselt näitasid tulemused, et röögatu läbisõiduga Mercedes AMG annab väntvõlli juures välja umbes 441 HJ ja 742 Nm. Hobujõudude osas on tulemus üsna tehasenumbritega sarnane, aga pöördemoment ületab uue auto oma.

Tekib küll küsimus, kui palju peab 14 aasta jooksul autosse investeerima, et see nii heas korras püsiks. Ühest Palmeri teisest videopostitusest selgub, et auto on veetnud terve oma kasutusea Californias ja kõik teenindused on tehtud Mercedese esinduses.

See tähendab, et väga soodne sellise masina pidamine just pole. Samas aga tuleb tõdeda, et kui autot ilusti hoida, siis säilitab see oma võimsuse ka naeruväärse läbisõidu juures.

Palmeri katset vaata allolevast videost.