Kasulik

KEHA TRIMMI: need 4 on kõige olulisemad jõuharjutused

Toimetas Vidrik Võsoberg 13.11.2017, 11:50

Oled otsustanud, et on aeg alustada lihaste kasvatamist? Oled tüdinud sellest tundest, et need õllepurgi splindid oleks justkui natuke liiga kõvasti kinni ja sa leiad, et on aeg selle osas midagi ette võtta? Palju õnne, märgib Brobible. Oled asumas teekonnale, mis on täis põnevust, edu ja ka korrapärast frustratsiooni. Aga kuidas alustada? Treener Tanner Blaze märgib, et tegelikult on enda vormiajamine lihtne – aga mitte tingimata kerge ülesanne. Sa vajad püsivust, aega ja pühendumust. Ja kõige olulisemad keha vormiajamise harjutused on all üles loetletud.

Jõutõmme

Üks lihaste kasvatamise doktriine on selliste harjutuste tegemine, mille puhul on suur hulk erinevaid muskleid korraga töös. Ja selles mõttes on jõutõmme kõigi harjutuste kuningas.

Põhiline viga, mida inimesed selle harjutuse puhul teevad, on see, et nad üritavad liiga kähku hakata tõstma liiga rasket kangi. Alusta kergemate raskustega, näiteks sangpommi või isegi hantlitega ja liigu tõstekangi kergitamise suunas.

Kükid (lisaraskustega)

Kükid aktiveerivad iga viimase kui su jalalihase ja lisaks kasutatakse selga ning alaselga stabiliseerijana. Ja kui kõik need lihased korraga töös on, siis teeb see nende toonusesse ajamisel imet. Mistõttu seda soovitatakse väga sageli inimestele, kes jõusaalis algajad.

Ka siinkohal ei tasuks alustada liiga suurte raskustega ning ka tuleks algusest peale kujundada endale võimalikult sügavale kükitamise harjumus, et harjutusest viimane võtta.

Seistes surumine

Enamik inimesi arvab, et ülakeha harjutustest on parim pingil rinnalt surumine, aga tegelikult on seistes surumine märksa vingem. Sellega treenitakse korraga õla-, käe- ja alaseljalihaseid ning isegi kõhtu.

Kohati võib sulle tunduda, et alaseljale langeb liiga suur koormus. Abiks on asendi kohendamine, võib-olla peaksid isegi proovima teha harjutust istudes. Leia endale mugavaim viis ja lase käia.

Lõuatõmbed

Väga hea harjutus õlalihastele, biitsepsile ja ülaseljale. Just nende lihaste kasvatamine on parimaid ja lihtsamaid viise, et oma väljanägemist drastiliselt muuta. Ühtlasi kasvatad sa nii jõudu, mida saad kasutada erinevates eluvaldkondades.

Ja mõni nõuanne treenerilt veel: need neli harjutust tasuvad ära vaid siis, kui neid teha püsivalt. Võta eesmärgiks külastada jõusaali kolm-neli korda nädalas ja veendu, et sa sööd piisavalt ning õigesti.